"TRAining avansat pentru TRAnziție VERde și dezvoltare SUStenabilă" (TRAVERSUS)
cod SMIS 312941
A1.1. Desfășurare curs de competențe antreprenoriale (9 luni: L2-L10: 01.01.2025 – 30.09.2025) (R1)
Subactivitatea va consta în aplicarea de chestionare și identificarea de cursuri la care sa participe studenții implicați în proiect. Curs de competente antreprenoriale pentru cei 26 de doctoranzi implicați în proiect
A1.2. Desfășurare curs de competente digitale (9 luni: L2-L10: 01.01.2025 – 30.09.2025) (R2)
Subactivitatea va consta în aplicarea de chestionare și identificarea de cursuri la care sa participe studenții implicați în proiect și organizarea unor cursuri de competente digitale pentru 234 studenți.
A2.1. Selectarea grupului țintă, încheierea parteneriatelor și convențiilor de practica și realizarea platformei IT TRAVERSUS (22 luni: L2-L23: 01.01.2025 – 31.10.2026) (R3)
Subactivitatea va consta în întâlniri intre reprezentanții instituțiilor de învățământ cu reprezentanții mediului de afaceri și stabilirea de parteneriate pentru derularea de stagii de practica și internship-uri pentru studenții din proiect.
A2.2. Repartizarea studenților la partenerii de practica (18 luni: L3-L20: 01.02.2025 – 31.07.2026) (R4)
Subactivitatea vizează repartizarea studenților la fiecare firmă de practică în conformitate cu specializarea urmată de aceșta și formarea de grupe de minim 5 studenți sub coordonarea unor tutori angajați ai companiilor/instituțiilor parteneri de practică.
A2.3. Derularea stagiilor de practică și internship la partenerii din mediul privat și sprijinirea studenților pentru participare la stagii (19 luni: L6-L24: 01.05.2025 – 30.11.2026) (R5)
Derularea efectiva a practicii/internship-ului, sub îndrumarea tutorilor de practica, identificarea competentelor necesare a fi dobândite de studenți pe toata durata stagiului, completarea caietelor de practică, realizarea unei aplicații sau unui bun ce poate fi multiplicat ca urmare a stagiului (acolo unde este cazul). Stagiul se va finaliza cu realizarea unui proiect de practica pe tema studiata.
A2.4 Concurs de proiecte de practică cu premii (15 luni: L10-L24: 01.09.2025 – 30.11.2026) (R6)
La finalul fiecărui stagiu de practică se vor derula sesiuni de concurs de proiecte de practică cu participarea studenților care doresc sa se înscrie. Aceștia vor realiza în urma stagiului un proiect de practică aplicativ care sa corespundă criteriilor solicitate în Procedura de derulare a concursului. Studenții participanți vor prezenta proiectele în fata unui juriu format din experți implementare stagii.
A3.1. Organizarea unor workshop-uri cu partenerii de practică și reprezentanți ai instituțiilor de învățământ superior implicate în proiect pentru stabilirea îmbunătorilor ce trebuie aduse competențelor formate prin intermediul programelor de studii pe teme de Digitalizare a proceselor educaționale, Dezvoltare Durabila și Economie circulara (17 luni: L7-L23: 01.06.2023 – 31.10.2026) (R7)
Organizarea a 6 workshop-uri cu partenerii de practică și reprezentanți ai instituțiilor de învățământ superior și cercetare implicate în proiect (Universitatea din Petroșani și Institutul de Economie Mondială) pentru stabilirea îmbunătorilor ce trebuie aduse competențelor formate prin intermediul programelor de studii, .
A3.2 Analiza privind creşterea angajabilității studenților și absolvenților în contextul economic actual (9 luni: L15-L23: 01.02.2026 – 31.10.2026) (R8)
Aceasta constă în elaborarea unei analize privind creșterea relevanței pentru cerințele de pe piața muncii a competențelor formate prin intermediul programelor de studii, cu accent pe cele care vizează digitalizarea, utilizarea inteligenței artificiale și a big data, tranziția verde și dezvoltarea durabilă.
A4.1. Management de proiect – cheltuieli directe (24 luni: L1-L24: 01.12.2024 – 30.11.2026) (R9)
Subactivitatea de management, monitorizare este o activitate transversală în cadrul proiectului și include coordonarea și monitorizarea tuturor activităților în vederea atingerii obiectivelor specifice și a indicatorilor proiectului, în conformitate cu instrucțiunile în vigoare.
A4.2 Management de proiect -cheltuieli indirecte (24 luni: L1-L24: 01.12.2024 – 30.11.2026) (R10)
In cadrul subactivitatii se vor realiza intervențiile ce implică informarea și publicitatea proiectului, se vor desfășura evenimentele de lansare și finalizare a proiectului c
GRUPULȚ ȚINTĂ este format din: 260 Studenți (nivel ISCED 6-8 ), împărțiți în 2 categorii: 234 studenți la ciclul de LICENTA și 26 DOCTORANZI. Pentru a fi eligibile, persoanele din GT îndeplinesc cumulativ următoarele criterii, la data intrării în operațiune:
I) GT este format din 260 de persoane (234 studenți la licență, înmatriculați la una dintre cele 2 facultăți din cadrul Universității din Petroșani: 48 studenți înmatriculați la Facultatea de Mine; 186 studenți înmatriculați la Facultatea de Inginerie Mecanică și Electrică și din 26 de doctoranzi (anul I, II sau III), dintre care 6 vor proveni de la Universitatea din Petroșani (5 înmatriculați la specializările Mine, petrol și gaze, 1 înmatriculat la Inginerie Industrială) și 20 din cadrul Institutului de Economie Mondială (economie);
II) Membrii GT au domiciliul într-una dintre regiunile de dezvoltare: Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest, Nord-Est, Sud-Est și Centru.
III) Toți participanții sunt înregistrați în învățământul terțiar universitar. Aceștia urmează programul de Licență ISCED 6, care are prevăzut un număr de 90 de ore de practică sau programul de Doctorat, ISCED 8, care are prevăzut un număr de 260 de ore de practică, având specializările menționate mai sus.