Obiectivul general al proiectului a vizat creșterea participării tinerilor la învățământul terțiar nonuniversitar, diversificarea și inovarea programelor educaționale adresate studenților și masteranzilor, respectiv îmbunătățirea competențelor transversale ale cadrelor didactice din învățământul terțiar universitar și non-universitar.
Obiectivele specifice ale proiectului au fost detaliate astfel:
Obiectiv specific 1 (OS1) - Dezvoltarea, autorizarea si pilotarea furnizarii de programe nonuniversitare tertiare tehnice in vederea extinderii acestei forme de scolarizare adresate tinerilor care au finalizat studii liceale, dar nu au obtinut diploma de bacalaureat;
Obiectiv specific 2 (OS2) - Perfectionarea profesionala a personalului didactic din invatamantul tertiar universitar si non-universitar prin participarea la programe postuniversitare de dezvoltare a competentelor didactice centrate pe continut educational inovator si resursele de invatare moderne si flexibile;
Obiectiv specific 3 (OS3) - Dezvoltarea si pilotarea furnizarii de cursuri complementare inovative cu o componenta aplicativa adresate studentilor din ciclul de studii de licenta/master, cu scopul cresterii angajabilitatii absolventilor;
Obiectiv specific 4 (OS4) - Elaborarea, diversificarea si operationalizarea unor oferte educationale de inovare sociala in invatamantul tertiar universitar si non-universitar tehnic organizat in cadrul institutiilor de invatamant superior acreditate prin dezvoltarea de parteneriate corelate cu nevoile pietei muncii din sectoarele economice/ domeniile identificate prin SNC si SNCDI in vederea cresterii angajabilitatii absolventilor si adaptabilitatii la cerintele pietei fortei de munca
Grupul țintă a fost constituit din:
Proiectul s-a compus din 4 macroactivități:
A1. Managementul proiectului – care viza constituirea și implementarea unui sistem de management flexibil și eficient, care să asigure operaționalizarea în cele mai bune condiții a obiectivelor și activităților proiectului, pe parcursul celor 30 de luni de realizare;
A.2. Dezvoltarea, autorizarea şi pilotarea furnizării de programe de studii adresate cursanţilor din cadrul Colegiului pentru Învățământ Tețiar Non-Unioversitar (CITN) din Universitatea Petroșani, în vederea extinderii acestei forme de şcolarizare adresate inclusiv tinerilor care au finalizat studii liceale, dar nu au obţinut diploma de bacalaureat. Principalele subactivități care vor fi derulate în acest cadru au fost:
Printre disciplinele studiate în cadrul programului de studii terțiar non universitar Tehnician transporturi auto interne și internaționale se menționează: Comunicare profesională în limbă modernă; Managementul proiectelor; Utilizarea tehncii de calcul; Asamblări mecanice și transmiterea mișcării; Acționări și automatizări; Dezvoltarea unei afaceri în domeniu; Organizarea și coordonarea întreținerii automobilelor; Măsurări specifice domeniului auto; Exploatarea parcului auto; Managementul transporturilor rutiere; Organizarea și coordonarea activităților de reparare a automobilelor; Managementul calității.
A3. Perfecţionarea profesională prin frecventarea a cel puţin unui program de dezvoltare de competenţe didactice în cadrul cursurilor postuniversitare pentru personalul didactic din învăţământul terţiar universitar şi non-universitar. Cele mai importante subactivități derulate în cadrul A3 au fost:
A4. Dezvoltarea şi pilotarea furnizării de cursuri complementare inovative cu o componentă aplicativă adresate studenţilor din ciclul de studii de licenţă/master, cu scopul creşterii angajabilităţii absolvenţilor. Aici au fost preconizate următoarele acțiuni:
A5. Inovare socială prin dezvoltarea de parteneriate în vederea creşterii angajabilităţii absolvenţilor si adaptabilităţii la cerințele pieței forței de muncă. În cadrul acestei activități, s-a vizat proiectarea unui model inovativ de parteneriat cu operatorii economici relevanți în ceea ce privește:
a) identificarea periodică a necesarului de competențe pe piața forței de muncă;
b) monitorizarea permanentă a ofertelor existente pe piața forței de muncă.
De asemenea, a fost înființat şi operaţionalizat Centrul de Inovare Socială și Parteneriate Comunitare – OPTIMAL în cadrul cărora s-au desfășurat următoarele activități:
Având în vedere includerea în grupul țintă a unor categorii dezavantajate de tineri, impactul proiectului asupra îmbunătățirii condițiilor de acces la programe de studii de calitate a fost unul semnificativ la nivel regional.
Valoarea proiectului: 5.652.394,98 lei
Perioada de implementare: 2017-2021